Mitäpä sitä muutakaan tähän maailman aikaan talvilomalla tekisi kuin ralliautoa...
Eilen asentilin jarrulinjoja niin pitkälle mitä niitä nyt pystyi. Takapäässä pitää nostaa tankki ja akseli paikalleen jotta saa tehtyä aivan valmiiksi, näitä en yksin viitsi yrittää. Etupäässä puolestaan tajusin, että pitäisi varmaan asentaa iskarit, tukivarret yms. Tämä tarkoittaisi tukivarsiin muun muassa puslien laittoa. Nyt kun vielä muistaisi miten sen lopulta käteviten tein, jonkin hienon työkalunkin siihen tein... Etupäässä tuli myös pieni yllätys, jarrujenhan piti olla täysin samat edessä vaan erilaiset satulathan sieltä löytyi.
Tänään puolestaan otin hieman kevyemmän päivän ja kasailin moottoria eteenpäin. Venttiilikoppaan uusi tiiviste ja sitten vaan yksinkertaista kasaamista. Samalla uudet tulpat moottoriin ja puolapakettikin jouduttiin vaihtamaan, alkuperäisen ottaessa hieman osumaa kaadossa. Samalla lähdin aukomaan jakopäätä, sen kun nyt myös uusin "ihan kaiken varalta". Toisekseen älyttömän paljon mukavampaa nyt tehdä kun se moottori irtonaisena valmiina. Täällä ei onneksi mitään yllätystä, toki suojakoteloa en millään meinannut saada auki. Olin sitten liimannut jakopään vaihtotarran yhden pultin päälle... Mutta moottorin osalta selvitään ilmeisesti aika vähällä, kunhan se moottorin ohjainlaitekin säilyi.
Kai sitä salaisesti haaveillaan, että vielä tänä vuonna ajettaisiin, kilpaakin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti