Tulipahan koitettua nuottikilpailuakin... Nuotitus itsessään sujui yllättävänkin hyvin, toki kommelluksiahan sielläkin oli niin itseni kuin järjestäjänkin toimesta. Onneksi oli kamera kiinni, niin saatiin vielä illalla vähän hiottua muutamia epäselviä kohtia... Katsastuksessakaan ei ollut mitään ihmeellistä, joten siinä mielin pystyttiin hyvin lähtemään kisaan.
EK 1:
Nuotti ja ajo sujuvat ihan ok, paikoitellen nuotti on liian nopeaa ja taas paikoitellen en taida ajella sen mukaisesti... Melko normaalia näin ensimmäiseen kisaan. Tulos on aivan ällistyttävä, ei edes hitain luokassa!
EK 2:
Pätkä tiedettiin että on erittäin vauhdikas, joten tehtiin aika varman päälle nuotti, ettei nyt ainakaan liian kovaa tehtäisi. No eise liian kova ainakaan ollut, jotenkin ajo ei vaan suju. Lopussa mennään vielä nuoteissa hieman sekaisin, olisi pitänyt tehdä selkeämpää vain... Laatikkokin kertaalleen takertelee, taitaa tosin vika olla käyttäjässä eikä laatikossa... Tuntuu hieman sille, että tätä laatikkoa täytyy käyttää hieman eri tavalla mitä Skodan. Tulos hitain, selkeästi.
EK 3:
Nuotituksessa tältä pätkältä löytyi useampi vanha "paikka", jotka koitettiin nuoteilla ottaa tarkasti. Ihan hyvin se olikin onnistunut, ajokin tuli omasta mielestäni ihan ok. Ainoastaan maalin hyppyri yllätti, meinaan Taikaratsuhan lähti lentoon! Pelottava fiilis, ikinä kun en ole kilpurilla oikeasti hypännyt. Tulos taas parempi, mutta hitain kumminkin.
EK 4:
Kilpailun pisin pätkä, vanhoja paikkoja täälläkin ja kaikkea muutakin. Ihan kohtuullisesti tulee, vähän ehkä varovaista paikoitellen. 1,5km ennen maalia oleva sillan jälkeinen oikea koituu sitten kohtaloksi. Käsittämättömän kädetyksen jälkeen auto valahtaa ojaan ja eihän tämmöinen lukoton kilpuri sieltä nouse. Paikalla on tasan 2 katsojaa, jotka eivät ymmärrä mennä edes varoittamaan... Onneksi kartturi on vikkelä jalkainen niin saadaan varoituskin päälle. Sitten vaan kaivelemaan kolmiota ja toteamaan, että tulipahan ajeltua...
Auto jäi täysin ehjäksi, joten kun maasturilla auto saatiin takaisin tielle ajelimme hiljaksiin pätkältä poies ja auto kärrylle ja kohti kotia... Tosin eipä sekään matka ihan puikkoihin sujunut...
Vetoauton etujarru vähän laahaa, noo palat ronkitaan vähän irti levystä ja koitetaan sitten vaan vältellä jarruttamista... Ajelen hetken matkaa trailerin perässä ja ihmettelen kun vaikuttaisi sille että toinen takanurkka olisi toista alempana. Soitan isälleni, että kun pysähtyvät niin katsoisivat, että onko kärry aivan kasassa. Minä jatkan matkaa kunnes isäni soittaa takaisin, kärrystä yksi palkeista murtunut poikki... Eikun kärry parkkiin sijaintiini ja auto alas, minä kilpurin rattiin ja ajanpa sen sitten siitä kotio. Erittäin miellyttävä kokemus ajella kilpurilla 40km, kun kaikki renkaat ja panssarit täynnä kuraa... oli melkoinen ravistus jo 60km/h vauhdissa. Kaikki kunnialla selvittiin sentään kotiin...
Positiivista jos täytyy hakea, niin kilpuri on pesua ja pyöränkulmien tarkastusta vaille valmis seuraavaan koitokseen. Se lienee RSJM sarjan päätöskisa Tuuloksessa, jollei mitään erikoista tapahdu... Se, että mitä kaikkea muuta täytyy sitä ennen tehdä, on eri asia...
PS. Koosteet on tulossa, älkää huolestuko... ja tulee myös nuotituksesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti