Jaksoin tänään pestä Taikaratsun viikonlopun jäljistä. Niiden alta ei onneksi paljastunut mitään vaurioita, joten auto on taas valmis viivalle. Kuraa oli kyllä paljon ja se kyllä löytää mitä ihmeellisimpiin paikkoihin tuommoisen suorituksen jälkeen... Konehuoneeseenkin kurkkasin ja sieltä löytyi yksi pikku vaurio, venttiilikopan pulteista yksi oli mennyt poikki. Taisin kiristää sitä sprintissä liikaa kun sen raosta hieman tihkui öljyä... Nyt oli hukkunut kanta, reiän sisältä nimittäin löytyi kyllä pultin jämää... Öljyä ei ole hukkunut, joten taidan antaa olla, tulee vain turhan iso projekti jos sitä rupean korjaamaan tässä välissä. Huoltoautolle ja trailerille varattu huollot, joten siltäkin osaa paketti on taasen tulossa kasaan.
Tässä on nyt parin päivän ajan voinut mietiskellä nuottikilpailua ja verrata sitä normaaliin ralliin. Kaikkihan sanovat, että nuottiralli on sitä ainoata oikeeta rallia ja sen jälkeen kun on kerran kokeillut, niin ei tee mieli ajella "pimeeseen". Minä en ole sitä mieltä.
Kyllä nuottirallin ajaminenkin hienoa on ja aivan yhtä mukavaakin, mutta silti jotenkin sairaanoloisesti pidän enemmän "pimeeseen" ajamisesta. Selittää en sitä osaa, että miksi asia on näin. Voi toki olla, että muutaman nuottikisan jälkeen tulen toisiin aatoksiin... Varmaa sekin on, että tulen tulevaisuudessakin ajelemaan nuottikilpailuissa kun sattuu sopiva kisa tulemaan vastaan.
Tässä on jo myöskin ruvennut mietiskelemään ensi vuotta, että mitäs sitten... RSJM -sarjan kilpailut ovat minun vinkkelistä aivan hevon kuusessa ja sen lisäksi sarja typistyy neljään kilpailuun. Miksihän sekin piti mennä muuttamaan, nyt juuri oli saatu sarjalle taas hyvä formaatti niin heti taas muuttamassa. Se ei ainakaan edistä sarjan suosiota... Täten jäljelle jää Rally Trophy (olettaen, että se ajetaan) ja F-Cup. Autohan käy suoraan molempiin, joten ratkaisun teen varmaan kilpailuiden sijantien suhteen. Talvella F-cup näyttäisi paremmalta, mutta odotellaan ne kesän kisat vielä kalenteriin...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti