Ei ollut aprillipilaa ne valot, tänäänkin kauniisti loistivat kun auton käynnisti... Täten päätin mitata, että lataakos se akkua. Tuloksena 14,5V , mielestäni aivan normaali lataus. Ja ilman lataustakin akussa oli ihan normaalit hieman alle 13 arvot. Joten nyt viimeistään nostan kädet pystyyn, ei ole mitään järjellistä syytä minkä vuoksi valojen kuuluisi palaa. Eikä myöskään enään mitään ideaa, että miten sain ne palamaan...
Tämän todettuani siirryin töötin siirto operaation kimppuun. Ajattelin siirtää sen kätevästi ratin keskiöön, siinä kun olisi painonappi. Nykyisellään kun töötille oli irtonappi ratin ja viiksien vipujen takana. Toista tuntia siinä johtoja sovittelin ja pohdin pääni puhki, että miten helvetissä se muka onnistuu. Johdothan tietysti pyörähtävät ympäri aina samaa tahtia mitä rattikin ja on suuri vaara, että jäävät nalkkiin jonnekkin väliin. Semmoinen ei käy, joten uusi suunnitelma kehitettävä. Skodassahan töötti oli ihan tuollaisessa vipukatkaisijassa mitä lisävalotkin ja minulla oli vielä yksi ylimääräinen hyllyssä. Joten eikun reikää kojelautaan sopivaan paikkaan virtalukon viereen ja sinne katkaisija paikallensa.
Huoltosuunnitelmasta on nyt sitten jo valtaosa tullutkin tehtyä. Tulppien ja öljyn vaihdon teen kunhan laturi mysteeri on jotenkin ratkaistu. Vaihdelaatikko on huollossa, josta se palaa joku kaunis päivä... Voi olla, että teen moottorin öljynvaihdon vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä. Jarruremontti on periaatteessa valmis, palat täytyy vain ajaa sisään lumien sulamisen jälkeen. Kartturin ikkunan parantaminen olisi varmaan seuraavana työlistalla. Jos vain olisi jokin idea, että mitä sille voisi tehdä...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti