Ajattelin käydä tarkistamassa, että ei kai sitä laturin liitintä saa toisin päin laitettua. Ei saa, mutta silti siitä liittimestä tämä "ongelma" johtunee. Nimittäin 3-napaiseen liittimeen tulee vain 2 johtoa ihan tehdastekoisesti. Ilmeisesti nyt paikallaan oleva laturi haluaisi myös sen kolmannen johdon... Täytyy jatkaa selvittelyä.
Täten siirryin kartturin oven kimppuun ajatuksenani irroittaa ovipahvi jotta pääsisi rasvailemaan ikkunan nostin systeemin. Muutaman ruuvin sain ongelmitta irti, joten pahvi oli enään ikkunan kahvastaan kiinni. Tätä en sitten ikinä saanutkaan irti. Korjaamokäsikirjan ohjeessa kun käsketään laittamaan liina (!?!) kahvan taakse ja sitten se mystisesti lähtee vain irti. Joko en uskaltanut vetää tarpeeksi tai en vain ymmärrä ohjetta. Ohjetta ihmetelessäni tutkiskelen, että ikkuna ottaa sisäpuolen tiivisteeseen kiinni alaspäin rullatessa. Ajattelinkin täten, että joskos sitä vain liukastaisi. CRC purkki käteen ja tiivisteen ja lasin väliin sitä suihkimaan ronskisti. Ja kas lasi liikkuu kuin unelma. Pienestä oli sekin kiinni...
Laturia ihmetelessä tarkistettiin, että kaikki sähkölaitteet toimivat. Takana toinen vilkku ja jarruvalo olivat pimeinä, joten nyt ajattelin kurkata että mimmoisias polttimoita sinne tarttis hommailla. Vilkun mysteeri ratkesi melko nopeasti. Kuten kuvasta huomaat, oli koko lamppu kantoineen kadonnut. Johtonippu paljasti lampun roikkuvan pyöränkotelon päällä. Ihme kyllä, lamppu oli täysin ehjä ja pohjakin suostui kiinnittymään ihan normaalisti. Ettei ois hypyssä lähtenyt irti tuo...
Terve. en tiiä jeesaako nyt mitään tai ootko tutkinu mutta kiinanpoikahan on tehny noista latureista ihan taidetta. se kolminapanen liitinhän on latauksen säädin ja se ja sen kytkentä vaihtelee ihan laturin maksimi "virta" kohtaisesti. Se kytkentä on ilmotettu esim nyt: http://arosolutions.1g.fi/kuvat/Daihatsu+Charade+1.3i/2013/23.03.2013/DSC01233.JPG Oikeessa yläkulmassa toi kolmen nastan kuva ympyrässä ylin on S: elikkäs vertailujännite sitten jompa kumpa on IG: eli heräte ja L: niinku lamppu. Ensin kattosin että kytkentä sama kun vanhassa laturissa ja jos ei ala pelaa niin tarkistaisin ton herätteen. Lamppu kun kerta palaa kokoajan niin se on todenäkösesti maassa ja ei se maadotus sieltä ilman sitä herätettä häviäkkään. Lataus saattaa olla ihan ok jos tohon vertailuun tulee ees jotain + alkusta mutta yleensä käy niin että kun laittaa jotain valoja ja puhallinta päälle niin lataus on ihan mitä sattuu ja sama oire saattaa ilmetä ihan vaikka lyhyen käyttämisen jälkeenkin. alottele noista tutkimaan jos itteltä on neuvot loppu toivottavasti on jotain apua?
VastaaPoistaTuota täytyy tutkailla, joku tuon sorttinen ongelma siellä varmaan on.
Poista