Lauantaina oli taas pitkästä aikaa rallin aika. Ja samalla pääsi taas nuotitustakin testaamaan. Se sujui yllättävänkin sujuvasti, toki jotain arvuutteluita jäi. Katsastuskin oli huollon toimesta sujunut murheitta, joten eikun matkaan!
EK 1:
Pätkä lähtee todella tunnustellen käyntiin, nuotti toimii jopa ihan hyvin. Hetkellisesti kartturi tipahtaa nuotilta keskellä, mutta nopeasti päästään takaisin kartalle. Aika on ihan siedettävä.
EK 2:
Tästä pätkästä jäi nuotituksessa vähän sekava maku, ei oikeen nuotti tahtonut onnistua. Ja faktahan se myös oli, ei se ihan ollut niin hyvää mitä ensimmäisellä. Ajallisesti silti samaa tasoa mitä ensimmäinen.
Huollossa kaikki kunnossa, hieman pitkähän tuo tunti on kun ei ole mitään korjattavaa...
EK 3:
Tällä pätkällä yritettiin nuottiautoa väkisin tuhota, oli sen verta monta röykkyä ja kuoppaa pätkällä. Nämä röykyt ovat myrkkyä auton alustalle ja parista lähteekin vähän liippiä. Ajo menee vielä enemmän varomiseksi... Aika silti samaa tasoa mitä kahdella ensimmäisellä, vaikka jarrut haisevat ja savuavat maalissa.
EK 4:
Tästä pätkästä oli puolet ajettu viime vuonna Urjalan RSJM-kisassa. Oli viime vuonna suoraa tietä, eikä se miksikään ollut muuttunut. En tiedä miksi, mutta tämä pätkä tuntui sujuvan ja kello oli todellakin samaa mieltä. Ehdottomasti päivän paras aika ja suoritus.
Pikavisiitti huoltoon ja vielä viimeinen pätkä.
EK 5:
Viimeisenä oli tarjolla ensimmäinen pätkä toiseen kertaan. Sujuu paremmin mitä ensimmäisellä kerralla, kunnes noin kahden kilometrin jälkeen meno loppuu. Autosta hukkuu veto ja kuuluu epäillyttävän pahaa ääntä... Auto sivuun ja vaurioita kartoittamaan. Vaihdelaatikon päätykannakkeen kolme pulttia ovat kaikki kadonneet!!! Laatikko tipahtanut päädystä alaspäin ja ilmeisesti kartturin puolen vetari tullut laatikosta ulos. Että näin...
Hyvällä tuurilla selviän uusilla pulteilla, huonoimmalla tuurilla vaihdelaatikosta tuli vainaa. Täytyy koittaa löytää motivaatiota ja käydä purkamassa autoa. Jarruille on myös jotain tehtävä, jarrunesteistä puolet katosi tämän kisan aikana. Siirryttävä siis vahvempiin nesteisiin ja samalla taidan vaihtaa nuo "puolikilpapalat" autoon. Josko sillä välttäisi savuilmiön... Ja koska auto tarvitsisi katsastaa, vaihdan taaksekkin nyt uudet kengät. Isoin homma katsastukseen on tosin korin hitsauttaminen, reikiä nimittäin löytyy...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti