Välipäivän jälkeen paluu työmaalle. Kaikenlaista pientä näpräilyä aluksi tein, kunnes tuumasin, että tuo tekniikkahan pitäisi keulalta nostaa. Pitäisiköhän sitä varovaisesti yrittää...
Aluksi kuskin puolelta vetari pois, lähtee kohtuu vaivatta ja on päällisinpuolin ehjäkin. Sitten totean, että on pakko nostaa auto pukkien päälle. Aika veikeä tunne nostaa auto trailerilla vielä pukkien päälle. Ja vielä veikeämpi mennä sinne väliin irroittelemaan pultteja.
Mutta hyvin onnistuu, kunnes totean liki mahdottomaksi kartturin puolen vetarin irroittamisen. Siinä sitten pohdin ja katselen... no mutta se mahtuu kyllä tulemaan koneen mukanakin pois. Täten jätetään se roikkumaan mukaan ja eikun yläpuolelta irroittelmaan pultit. Hyvin tipahataa vähän alemmas, nythän tämän pitäisi tulla tästä ihan vaan vetämällä. Pikkuisenhan tuo tuntuisi vastaan laittavan...
Ai niin, vaihdevaijerit. Nehän lähtee tuosta ihan helposti... tai sitten ei ihan niin helposti. Siinä taistelen kun toinen ei millään meinaa lähteä irti. Pyörähdän koneen toiselle puolen katselemaan, että mistähän sen saisi auki tarvittaessa.
Ai niin, bensaletkut. Nämä lähtevät sentään helposti irti, jotta pääsen jatkamaan taistelua vaihdevaijereiden kanssa. Loppujen lopuksi päädyn purkamaan koko telineen, näin sen taisin tehdä aikoinaan autoa rakentaessakin...
Sitten se moottori + vaihdelaatikko paketti on vihdoin irti. Moottorinostin rupee kyllä temppuilemaan, mutta onneksi saan maahan asti. Sitten meinaakin jo tulla kiire, kun paikallinen jäteasema meinaa sulkeutua. Kävin nimittäin heti hävittämässä tuon vanhan tuulilasin. Saattaa olla muutama reissu jäteasemalle tiedossa tämän projektin tiimoilta...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti